sâmbătă, 30 iunie 2012

Către copiii care nu citesc decât ce li se spune să...

1. Plecați spre examen în deplinătatea seninătății voastre fizice și morale! Treziți-vă ca-ntr-o zi oarecare, nici mai devreme, nici mai târziu. Mâncați, dacă obișnuiți s-o faceți dimineața, sau nu mâncați, dacă n-o faceți de obicei. Luați-vă hainele și încălțările în care vă simțiți bine, vă mișcați bine. Faceți-vă tabieturile cotidiene.
2. Nu uitați cartea de identitate! Verificați dacă unealta de scris este în deplinătatea funcționalității. Să nu fie nici nou-nouță, dar nici aproape... epuizată. Pentru orice eventualitate, luați două care scriu la fel. Nu uitați sticla cu apă! Luați-vă, spre însoțire până la examen, părinții, rudele, prietenii numai dacă sunt tari, stăpâni pe sine, dătători de încredere, dacă nu - lăsați-i acasă: vă-ncarcă negativ.
3. Să ajungeți la liceu cu cel puțin 15, 20 de minute înainte de intrarea în sălile de examen. Întârzierea provoacă panică. Până la intrare, stați de vorbă, schimbați impresii, faceți glume, nu categorisiți subiectele în... faste și nefaste. Voi le știți pe toate!!! Iar îndoielile unora se transmit celorlalți. Căutați să preveniți eventualele necesități fiziologice.
4. Citiți încet, cu ochii cât cepele, subiectele! Sunt accesibile, vă spun eu. Stați câteva clipe și, apoi, citiți normal... subiectele. Convinși că nu-i dracu' chiar atât de negru..., treceți la lucru (pe ciornă), rezolvând punctele Subiectului I (câte se pot rezolva dintr-o suflare și fără să zăboviți, încă, asupra celor care vă pun probleme). Schițați, repet: schițați!! strategia (planul) cu care veți aborda Subiectele II și III. Nu uitați! coordonatele fiecăruia reprezintă coloana vertebrală a eseului, ele trebuie să se regăsească în lucrare. Reveniți la subiectele de la I... Nu-i așa că acum le puteți rezolva?!
5. Păstrați un ritm rezonabil al lucrului. Nu porniți nici „ca din pușcă”, nici „ca melcul”. Primul stil duce la greșeli neprovocate, al doilea, provoacă (la un moment dat) panică. Pentru ezitările utilizării cratimei, a scrierii cu doi/trei i, apelați la contexte identice, dar în care sunteți siguri de scrierea corectă.Nu uitați: îndoiți la 2,5-3 cm. marginea din stânga a primei pagini, apoi păstrați îndoitura ca limită și pentru celelalte pagini. NU LĂSAȚI DOUĂ MARGINI, și-n stânga, și-n dreapta. În cazul în care vi se pare că ați uitat o idee, nu o îngrămădiți unde credeți că-i este locul și nci n-o expediați cu asterisc în final. Contextualizați-o în locul unde vă aflați cu redactarea, folosind conectori potriviți: pe de altă parte, așa cum aminteam, de asemenea, pe lângă faptul că etc.
6. Rezolvați subiectele în ordinea în care se află pe pagina de examen, evitați, astfel, omiterea vreunuia de către voi, de către corector... După ce ați terminat, lăsați stiloul să se odihnească pentru câteva momente, iar apoi, detașați, recitiți cu atenție lucrarea, ca și cum ar fi a altcuiva! Corectați cu grijă, fără să intrați în panică. Abia apoi, senini, cu convingerea că ați scris tot și bine ceea ce știți, predați lucrarea.
7. Nu uitați polisemia termenilor clasic, romantic, dramatic și realist! Căutați să le folosiți cu sensul potrivit contextului. Amintiți-vă confuzia celor de anul trecut privind opera dramatică!!!
B A F T Ă !!!

Toate-s vechi și nouă-s toate, dar părinții nu se pot abține de la a le repeta mereu și mereu fiilor ce au de făcut. Refuz să cred că vreunul dintre voi se gândește la utilizarea vreunei forme de fraudă!!!
Nu uitaţi! Camerele de luat vederi reprezintă un element de siguranţă pentru candidaţii oneşti!

LA 8,30 TOATĂ LUMEA ESTE INTRATĂ ÎN SĂLI!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu