duminică, 7 iulie 2013

Am făcut o postare...

Da. Am făcut o postare, preluând un fragment dintr-un text primit pe inbox. Cred că efectele epocii în care trăim au început să fie prezente şi-n comportamentul meu. Am şters-o. Poate-ai citit-o în jumătatea de oră cât a rezistat... Observ îngrijorat că încep să nu mai zic lucrurilor pe nume până la capăt, încep să mă gândesc la... şi la... Şi-s, probabil, bătrân (adică, "la ce mă-sa aş mai lupta?!")!... Chiar acuma când scriu, o reporteriţă de la postul care-şi serbează-ndată opt ani de la înfiinţare, stindard al democraţiei româneşti (nu-i aşa?!), afirmă răspicat că aceia care nu-s mulţumiţi de salariile din învăţământ să plece..., sunt locuri de muncă-n diverse domenii de activitate. Ea vrea sânge: cazul liceului bucureştean, al în unuia de pe la Năvodari, al altuia de prin Alba, parcă..., sunt probe, dom'le, sunt probe! Fraudă! Profesori, părinţi, elevi, pe alocuri, inspectori - infractori! Păi ce-i asta? Cum să primim asemenea absolvenţi pe... piaţa muncii?... CARE PIAŢĂ A MUNCII? Şi lor, celor din presă (cu salarii confidenţiale!), cine le urmăreşte şi cuantifică performanţele (cândva pe blogul ăsta notam "perlele" tv..., m-am plictisit..., sunt prea multe şi flagrante!)??? CNA-ul? Aiurea, el are-n vedere alte criterii... Ce-au făcut "organili" se estompează-ncet-încet pentru tocşoista de pe 3. Ei îs "de-ai noştri", vajnici apărători ai democraţiei "originale" (uite un termen pentru care Iliescu merită să rămână în falnica noastră istorie!! - aferim, coane!, curat ORIGINALĂ!!!). Criminalii sunt pe altă stradă!
Să nu cumva să se-nţeleagă că nu cred în fraudă la examene! Departe de mine gândul ăsta! Dar a transforma subiectul în prioritate naţională mi se pare cel puţin bizar. Când am mai văzut o asemenea desfăşurare de forţe?..., păăăi, la verificarea voturilor de la referendum!!! Biblie pe capotă, atunci - cercetări în chiloţii copiilor de ambe sexe, acum! Vajnică autoritate a statului!
Revin. Postarea anterioară (a de mi-a stârnit prietenii) a fost ciuntită de bună voie. FRICA începe să să mă bântuie şi pe mine. De ce să vorbesc, atunci când pot să tac şi să cânt aniversar cu Zdob şi Zdub, Holograf etc., să privesc ce frumos se distrează, fără aluzii la şcoală (de orice fel!...), tineretul patriei, în frunte cu... personalitatea Radu Mazăre, care-i invită să iubească, aşa cum altul, mai mare, îi invita să facă prunci, cum or fi, căsătoriţi, necăsătoriţi, numai să se-mpuiască (uitase faza cu "ţara de mămicuţe şi bebeluşi", aşa cum fătuca uitase cum e cu cele 25% din salariile profesorilor care au fost tăiate şi acum se-ncearcă recuperarea lor!)!!! Nu contează! Să fie "productive" ca femeile..., că-i o-ndatorire patriotică...
O spuseră bine vreo doi reprezentanţi ai şcolii: dacă ăştia, buni/proşti, pleacă cine vine-n loc? Vreun coleg din televiziunea cu pricina? Şi-am mai auzit ceva: şcoala mai merge, cât mai merge cu cei veniţi în învăţământ cel puţin acum 15-20 de ani, restul CÂRPEALĂ! Rataţii în alte domenii, cei care nu-s în stare să-şi găsească de lucru altundeva..., ăştia vin de ani buni în învăţământul românesc. Cei cu vocaţie? Deja rarităţi şi-n proces de... pensionare!
Ajunge pentru moment. Aştept reacţii din toate părţile, inclusiv de la elevii mei cu emoţii de candidaţi la bac!
Nici vorba lui N.C.Munteanu nu mai spune ce zicea: "S-auzim de bine!"
Care BINE?
P.S. Aflu că "Bolintineanu" a fost anul trecut unul dintre campionii la... picat Bacul... Aha! şi de-aia?!...


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu